donderdag 6 september 2012

The Ocean met PanPastel

Allereerst een hartelijk welkom aan alle nieuwe volgers.
Ik wens jullie heel veel inspiratie en creativiteit toe
hier op mijn blog.


Voor de opening van het PanPastel blog heb ik deze kaart gemaakt
als eerste heb ik de achtergrond met verschillende kleuren tinten blauw
en groen gekleurd. De grond heb ik bruin gekleurd.
Met Versamark heb ik de stempels gestempeld (Chocolate Baroque) en deze licht gekleurd
met blauwe groene en bruine tinten.
Doordat de versamark de Pastel vasthoud geeft dit een donkerde kleur.
Als laatste heb ik de water golven gestempeld en ook hier weer licht
met blauw en grond overheen gesponsd.
Voor de grote oppervlakte gebruik ik de grote sponsen
en voor het fijne werk de spatels met bijpassende sponsjes 
of de aplicators voor de details.

Als laatste heb ik het zeepaardje gestempeld met bruine Archival inkt.
Doordat het pastel krijt is blijft het wat afgeven en is het verstandig het
werk te fixeren.
Dit kan met verschillende soorten fixatie.
Fixatie uit een spuitbus
Haarlak 
(bij de goedkopere versie heb je risico dat de haarlak blijft plakken)
Glimmermist al blijft dit ook iets afgeven
Perfect Pearl spray's
Voor deze kaart heb ik gekozen voor het laatste
Perfect Pearl spray, deze spray is op waterbasis en geeft
een mooie glanslaag aan de kaart. 

Ben erg benieuwd wat jullie van de kaart vinden.
Dank je voor het achterlaten van je reactie.

post signature

2 opmerkingen:

Miranda zei

Hoi Lydia, mooi hoe je de stempels van CB met de PP's hebt verwerkt! Heb je net een mailtjes gestuurd over mijn 'winnen'met de PP challenge.
Gaaf hoor, groetjes Miranda

Inge zei

Mooi geworden lydia!
liefs inge