donderdag 11 februari 2010

Cricut design studio Installeren

Onderstaand zal ik proberen uit te leggen hoe je Cricut Design Studio (CDS) kan installeren op de pc.
Mijn eigen cds is al enige tijd geleden geinstalleerd waardoor ik hier helaas geen filmpje van kan maken.

* sluit alle programma
* doe de cd in het cd station
* het programma start automatisch op
* welkom to the set-up wizard - welkom bij de set-up - klik next
* accepteer de gebruikers overeenkomst - I Agree
het programma word nu geinstalleerd

Sluit nu de Cricut machine aan op de Pc met de bijgeleverde kabel.
zet de cricut aan, zodat de computer kan zoeken naar het nieuwe apparaat dit kan even duren.

Zet de Cricut machine weer uit.

Start het programma CDS op. Zolang je het programma nog niet geactiveerd hebt kan je alleen een proef versie gebruiken met de bijgeleverde cardridge.
Je moet nu de software activeren. Naast je virtuele mat heb je een 2e tabblad, als je hier op klikt kan je de code invoeren die bij de cd geleverd is. Deze code is heeel erg lang. en klik op ok.
De software kan maar 1x geinstalleerd worden.

Vervoglens ga je naar het menu Help
en klik je op Cricut update firmware,
dan volg je de stappen op het scherm
1) zorg dat de cricut uitstaat maar wel aangesloten is met de USB kabel
2) druk op de cricut de STOP en PRESS knop te gelijk in, hou deze voor +/- 5 sec vast totdat de cricut piept.
3) kies je model van de cricut
4) klik op de knop begin updat now
dit duurt even en het is belangrijk dat je de cricut en de pc aan laat staan zolang hij bezig is.

het is belangrijk dat je regelmatig even kijkt op http://www.cricut.com/ voor updates.
dat kan ook via het menu help Check for Updates.
check for firmware is voor de Updates op de machine.

Liefs

4 opmerkingen:

hagra zei

Lidia het is duidelijk alleen zou ik graag willen weten of het nu geschikt is voor windows 7 64 bit,en zo niet is er dan een oplossing

Lydia Boode zei

hallo Hagra,

Op deze vraag kan ik je helaas geen antwoord geven. Ik heb nog even op de site van cricut gezocht maar ook hier worden geen systeem eisen weergeven. Ik vermoed wel dat het gewoon draait onder windows 7.
Omdat ik zelf ook moest mailen voor een nieuwe activatie code (mijn laptop is opnieuw geinstalleerd) heb ik tevens je vraag gesteld. zodra ik een antwoord krijg laat ik het je direct weten.
Het email adres is: support@Cricut.com.
mocht je zelf willen mailen.
Liefs

hagra zei

Heb je berichtje gelezen en bedankt daar voor heb alles geinstalleerd zo als je heb beschreven en alles is gelukt, behalve het vinden van de cricut door mijn pc,als ik iets maak in design studio en click op het schaar icoon ,krijg ik kan de cricut niet vinden.Als ik op de stop en power click,zie ik hem alleen als USB poort,ik wacht in spanning af H.Gras

Lydia Boode zei

Hallo Hagra, wil je me laten weten of het inmiddels gelukt is met de installatie.
Eindelijk kan ik cds installeren op mijn laptop onder windows 7. Net nadat ik de nieuwe laptop ontvangen had kreeg ik een virus binnen met alle nodige problemen eer dat dan weer is opgelost ben je zo een tijdje verder. Ik zat ook te wachten op de heractivering van de cds code, die nu ook eindelijk binnen is.

Bij het donwloaden van updates moet je eerst cds verwijderen door de unistal button te gebruiken. dan installeer je de update. Waarna je vervolgens de firmware moet updaten via het menu help. hiervan vind je ook een filmpje.

ik hoor graag van je of het gelukt is.
Liefs